2014. május 3., szombat

Mandulaliget

Mandulaliget, és ami egyből eszedbe jut:


Mandulaliget, ami egyből eszembe jut:


Főzőiskola inzulinrezisztenseknek.

A mai napon is adódott egy főzős alkalom, konkrétan a PCOS Szívügy Alapítvány aktívönkéntesei részére:)
Abban a kiváltságban volt részem, hogy részt vehettem a tanfolyam előkészítésében, és segítségére lehettem a dietetikusunknak, Adrinak:)


Nagyon élveztem a dolgot, hihetetlenül remek alkalom volt!

A téma: "Házi kenyérsütés és szendvicskrémek" volt.

Hogy miket is készítettünk? Lássuk:

Pékáruk: sokmagvas kenyér, zsemle, grissini, tortilla - mind teljes kiőrlésű:)
Kencék: avokádó krém, tonhal pástétom, házi májkrém, bruscetta:)
Belevalók (tortillába): gyros és hamis vadas:)

Az tuti fix, hogy a jövő heti menübe mindegyiket beleillesztem:)

Megjött a kedv és az étvágy?
Azt elhiszem! Nézzétek csak:

A kajáknál már csak a hangulat volt jobb:)

3 csoport, kajakészítési feladatok, instrukciók szét- és kiosztva, alapanyagok feldolgozva. 
Dagasztva, formázva, aprítva, keverve, turmixolva...kinek ahogy tetszik:)
És természetesen a végén az eredmény meózva, maradék kaja otthonainkba transzportálva:)

Én személy szerint az ügyeletes mosogató voltam. Pedig utálok mosogatni, de jelen esetben élveztem. De tényleg!

Tudjátok, milyen érzés volt? Most nem konkrétan a mosogatás, mert gondolom azt már mindenki tapasztalta - legalább egyszer az életében...
Hanem úgy az egész? Lehet, hogy furán hangzik majd, vagy öntelten, de leírom.

Kicsit úgy éreztem magam, mint mindenki anyukája, aki a gyerek "keze alá dolgozik" úgy mond (és csak megállás nélkül mosogat). 
Aki nemcsak hagyja érvényesülni, de biztatja és támogatja is gyermekét törekvésében, és mindeközben legbelül gyönyörködik a látványban, a szorgos "kis kezek" munkájában. 
És a végén, egy mosollyal az arcán, büszkén raktározza el az élményt szívében:
"Hiába, az én gyermekem!" :)

És hogy ne sajátítsuk ki a Mandulaligetet, a jó hír az, hogy nem csak az önkéntesek élvezhetik a főzőtanfolyamok előnyét, hanem bárki, akinek igénye lenne rá, hiszen folyamatosan indulnak tanfolyamok, különböző témában:)

Hogy konkrétan milyen témákban? 

- Hogyan körítsünk gabonát?
- IR*-kompatibilis sütik
- Kisétkezés - nagy dilemma?
- Kenyérsütés Ágival**: kenyéralternatívák
- Sütisütés Ágival: habkönnyű sütemények

*IR = InzulinRezisztens
**Ági a Mens Mentis által 2012-ben szervezett Életmódváltó játék nyertese

Ha érdekel bármelyik tanfolyam, az info@mandulaliget.hu e-mail címen tudsz érdeklődni:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése